donderdag 12 mei 2016

Boxers en Yorkshires 

Boxer en Yorkshire zijn mijn favorieten honden rassen. Ik heb zelf al 3 boxers gehad.

Het verhaal begon toen ik geboren werd. Mijn ouders hadden op dat moment al een hond: Flor, een Boxer. Een paar jaar later kreeg ik Luna voor mijn verjaardag, ze is een Yorkshire. Nadat Flor doodging, dachten we dat het ongezellig voor Luna zou zijn om alleen te blijven. Ze was zo droevig. Toen hebben we Bloem genomen, ook een Boxer, en een paar manden later hadden we opeens drie honden: Luna, Bloem en Anitta (ook een Boxer). Anitta hadden we als cadeautje van een vriendin uit een puppen nestje gekregen. Ze was heel mooi maar ze ging snel door een slang dood.

Nu heb ik een Boxer en nog een Yorkshire. Ze zijn allebei vrouwtjes. Ze zijn beiden in Brazilië geboren en hebben daarom een gecoupeerde staart. Nu ze in Nederland wonen vragen mensen op straat daarom vaak of de honden uit het buitenland komen.....ja dat klopt dus!
De Boxer, Bloem, is heel lief. Ze houdt van eten, uitrusten, rennen, spelen... ze heeft heel veel energie. Bloem is 5 jaar oud.
Luna is al 9 jaar oud en ze is het liefste Yorkshire die ik ooit heb leren kennen. Ze blaft niet zo erg als de anderen honden van dat ras en ze is meestal rustig.  Maar ze rent als de beste bijna net zo als een Boxer, soms wel 10 kilometer. Dat zal ze wel van Bloem afgekeken hebben.

xxxx Maria
Bloem
Luna

Geen opmerkingen:

Een reactie posten